[1453 n. st.], 15 mars. — Moulins.
Charles, duc de Bourbonnais et d'Auvergne, mande à ses principaux officiers de Forez de mettre Etienne de Milly en possession de l'office de capitaine-châtelain de Bellegarde, vacant par le décès de Pierre de Frise, en dépit de l'absence de lettres patentes notifiants la nomination, qu'il n'a pas pu faire expédier pour l'absence de son chancelier. Il mande en outre que ledit Etienne soit mis en possession des biens de son prédécesseur, à l'exception de deux chevaux1.
A. Original perdu.
B. Copie sur papier dans un registre de la Chambre de Forez. 285 x 405 mm. Archives départementales Loire, B 1844, folio n°3 recto.
Analyse : Auguste Chaverondier, Inventaire-sommaire des Archives départementales antérieures à 1790, Loire. Série B (n°1583 à 1906), II, Saint-Étienne, 1888, p. 78.
Le duc de Bourbonnois et d'Auvergne. Noz ames et feaulx, nous avons donné et octroyé a nostre amé et feal Estienne de Milly l'office de cappitaine et chastellain de Bellegarde, vaccant par le deccés de feu Pierre de Frise, maiz, pour ce que nostre chanceiller en ‹a› apporté noz seaulx avecques luy devers monseigneur le roy, ne luy pouvons de present faire expedier ses lettres patentes, mais, ce nonobstant, nous vous mandons que le mectez en possession et saisine desdiz offices incontinent ces lectres veues, et aussi luy baillez la possession d'une maison que ledit feu Pietro de Frise avoit achetee dedans nostre chastel de Bellegarde, et au cas que les creantiers pourront estre paiez des autres biens, hors mis les deux chevaulx que vous mandons nous envoier par le grant Richard, et aussi hors mis les deux litz, le linge, la vaysselle d'estaing et de cuisine qui fut dudit Pierre de Frise, nous vous mandons que baillez et delivrez lesdiz deux litz, linge et vayselle audit Estienne de Milly et, se lesdiz biens ne souffisoient sans lesdiz litz, linge et vaysselle, si est nostre plaisir que fetez monstrer et exhiber audit Etienne de Milly lesdiz litz, linge et vaysselle, et si il le veult avoir pour les pris qu'ilz ont esté venduz, fetez luy delivrez iceulx en vous fornissant le pris de la vente, maiz au regard desdiz deux chevaulx, envoiez les sans aucune dilation ne sans y faire faulte. Noz amez et feaulx, nostre seigneur soit garde de vous. Escript a Molins le XVe jour de mars.
(Signé :) Charles.
(Signé :) Millet.
(Signé :) A nos amez et feaulx les bailli, president, advocat, procueur et autres de nostre conseil en Fourez.
1. A. Chaverondier, auteur de l'inventaire, ne justifie pas le millésime qu'il fourni pour cette lettre close. En absence d'élément sur Pierre de Frise et Etienne de Milly, il est recopié tel quel.
Édition : Jean-Damien Généro .
Consulter la bibliographie — Afficher le XML source de l'acte — Afficher la version pdf de l'acte.